9000018755 |
Iniciació a l'avaluació de sistema per a la millora de la pràctica docent a l'Educació Primària |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
5/7/2021 - 14/7/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Consell superior d'avaluació del Sistema Educatiu
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
APDP Iniciació a l'avaluació de sistema per a la millora de la pràctica docent a l'Educació Primària
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs pensat per fer una aproximació a les proves d’avaluació del sistema educatiu obligatori. Els marcs conceptuals dels quals parteixen, l’elaboració de les proves i la reflexió sobre els resultats que s’obtenen per poder fer propostes de millora tant a nivell de sistema, de la zona educativa com del propi centre educatiu.
El curs consta de 4 blocs, en els quals s’analitzen diferents proves:
Mòdul 1: Les proves internacionals: PIRLS, TIMSS, PISA, etc.
Mòdul 2: El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE): què és, què fa, quina és la seva missió i les seves funcions.
Mòdul 3: Les proves pròpies del CSASE a l’educació primària i secundària.
Mòdul 4: Els resultats de l’avaluació i reflexió sobre aquests.
Tasca final: Preparar materials de l’estil de les proves externes (competència i nivell).
|
| |
Objectius |
Conèixer la missió del CSASE i les seves funcions.
Tenir coneixement de les proves d’avaluació pròpies del CSASE.
Estar al corrent de les proves externes internacionals que s’apliquen a l’educació primària i secundària: PIRLS, TIMSS, PISA, TALIS.
Crear activitats i ítems de l’estil de les proves d’avaluació.
Fomentar l'expertesa en avaluació.
|
| |
Continguts |
El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE): què és, què fa, quina és la seva missió i les seves funcions.
Introducció a les proves internacionals: què i com avaluen, a qui van adreçades.
Les proves d’avaluació pròpies del CSASE:
Anàlisi dels marcs teòrics i altres documents referents a les diferents proves d’avaluació.
Què i com s’avalua.
El procés d’elaboració i d’aplicació de les proves.
L’estructura de les proves.
El disseny d’activitats per a les proves.
Els resultats que s’obtenen i la seva difusió.
Propostes de reflexió sobre els resultats de les proves.
|
| |
Formador/a |
Montse Soler; Mercè Amores; Marta Hernández i Maria Tricas
|
| |
Avaluació |
Per a l’avaluació de l’aprofitament i la transferència immediata de la formació es tindrà en compte:
La participació activa en el fòrum.
La realització de les activitats proposades pels formadors.
El treball o projecte final.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat cal realitzar de forma satisfactòria totes les tasques proposades del curs. La participació a la videoconferència de presentació del curs del dia 5 de juliol a les 10h del matí. La participació activa al fòrum, les activitats proposades a cada un dels mòduls i la realització de la tasca final que consistirà en preparar materials de l’estil de les proves externes (competència i nivell).
I respondre el qüestionari de finalització del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat adreçada a tots els docents interessats en la millora de l’aprenentatge de l’alumnat a partir de la reflexió sobre els resultats de l’avaluació, en especial als càrrecs de coordinació i direcció dels centres.
Infantil
Primària
Serveis Educatius
Inspecció Educativa
|
| |
E-mail |
formaciocsase.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|