Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000018755   Iniciació a l'avaluació de sistema per a la millora de la pràctica docent a l'Educació Primària
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   5/7/2021 - 14/7/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Consell superior d'avaluació del Sistema Educatiu
  
  
  
Tipus activitat   APDP Iniciació a l'avaluació de sistema per a la millora de la pràctica docent a l'Educació Primària
  
  
Descripció i   Metodologia:   Curs pensat per fer una aproximació a les proves d’avaluació del sistema educatiu obligatori. Els marcs conceptuals dels quals parteixen, l’elaboració de les proves i la reflexió sobre els resultats que s’obtenen per poder fer propostes de millora tant a nivell de sistema, de la zona educativa com del propi centre educatiu.
El curs consta de 4 blocs, en els quals s’analitzen diferents proves:

Mòdul 1: Les proves internacionals: PIRLS, TIMSS, PISA, etc.
Mòdul 2: El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE): què és, què fa, quina és la seva missió i les seves funcions.
Mòdul 3: Les proves pròpies del CSASE a l’educació primària i secundària.
Mòdul 4: Els resultats de l’avaluació i reflexió sobre aquests.
Tasca final: Preparar materials de l’estil de les proves externes (competència i nivell).
  
Objectius   Conèixer la missió del CSASE i les seves funcions.
Tenir coneixement de les proves d’avaluació pròpies del CSASE.
Estar al corrent de les proves externes internacionals que s’apliquen a l’educació primària i secundària: PIRLS, TIMSS, PISA, TALIS.
Crear activitats i ítems de l’estil de les proves d’avaluació.
Fomentar l'expertesa en avaluació.
  
Continguts   El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE): què és, què fa, quina és la seva missió i les seves funcions.
Introducció a les proves internacionals: què i com avaluen, a qui van adreçades.
Les proves d’avaluació pròpies del CSASE:
Anàlisi dels marcs teòrics i altres documents referents a les diferents proves d’avaluació.
Què i com s’avalua.
El procés d’elaboració i d’aplicació de les proves.
L’estructura de les proves.
El disseny d’activitats per a les proves.
Els resultats que s’obtenen i la seva difusió.
Propostes de reflexió sobre els resultats de les proves.
  
Formador/a   Montse Soler; Mercè Amores; Marta Hernández i Maria Tricas
  
Avaluació   Per a l’avaluació de l’aprofitament i la transferència immediata de la formació es tindrà en compte:

La participació activa en el fòrum.
La realització de les activitats proposades pels formadors.
El treball o projecte final.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat cal realitzar de forma satisfactòria totes les tasques proposades del curs. La participació a la videoconferència de presentació del curs del dia 5 de juliol a les 10h del matí. La participació activa al fòrum, les activitats proposades a cada un dels mòduls i la realització de la tasca final que consistirà en preparar materials de l’estil de les proves externes (competència i nivell).
I respondre el qüestionari de finalització del curs.
  
Persones  destinatàries   Activitat adreçada a tots els docents interessats en la millora de l’aprenentatge de l’alumnat a partir de la reflexió sobre els resultats de l’avaluació, en especial als càrrecs de coordinació i direcció dels centres.
Infantil
Primària
Serveis Educatius
Inspecció Educativa
  
E-mail   formaciocsase.educacio@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent